כל מה שחשוב לדעת על חקירה משטרתית

חקירה במשטרה איננה מהווה סיטואציה נעימה בלשון המעטה. ההתמודדות עם חקירה זאת מהווה עניין סבוך ומורכב שיכולות להיות לו השלכות מרחיקות לכת. לאדם פשוט אין את המיומנות והכלים אשר נדרשים בכדי לעמוד בחקירה מבלי שהוא יכשיל את עצמו בלשונו. מלבד המורכבות העובדתית וכן המורכבות המשפטית אשר נוגעים לחקירה המדוברת, עצם העובדה שהאדם נחקר והוא בגד חשוד לצד חוסר הוודאות שלו ותרגילי חקירה שונים שבהם המשטרה נוקטת, הרי שאפשר להפליל אותו על לא עוול בכפו. על כן, חשוב ביותר לדעת כי חקירה משטרתית דורשת ייעוץ עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה שיעניק ייעוץ לכל אדם בחקירה, ילווה אותו ויסייע לו עד כמה שניתן.

מדוע חשוב ליווי של עורך דין פלילי בחקירה משטרתית?

חקירה משטרתית כאמור איננה מהווה דבר פשוט והניסיון מלמד כי בכדי להתמודד בצורה הטובה ביותר בחקירה זאת, על כל אדם המזומן לחקירה לבחור בשירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה אשר יסייע לו. ככלל כדאי לדעת שבהחלט לא כדאי לגשת לחקירה משטרתית ללא ליווי של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה בתחום זה. חשוב לדעת כי חוקרי המשטרה משתמשים בשיטות מתוחכמות שונות במהלך החקירה וזאת בכדי להפליל את האדם ובכדי שהוא יודה במה שעשה או לא עשה. חשוב לציין כי במהלך חקירה משטרתית לא תמיד מה שמנחה את סדר העדיפויות של החוקר היא האמת ולא פעם הוא פועל בכדי להפליל את האדם היושב מולו מבלי לחתור לאמת. התפקיד של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה הוא ליידע את הלקוח שלו אשר נחקר מהם הזכויות שלו בחקירה, להגן על הלקוח שלו ולוודא כי המשטרה איננה פוגעת באופן כלשהו בזכויות של הנחקר.

מה חשוב לדעת על חקירה משטרתית?

בחקירה המשטרתית הראשונה החשוד מוסר את הגרסה שלו ובה ההתייחסות האישית שלו לחשדות אשר הועלו נגדו. בחקירות נוספות המשטרה תציג בפני האדם שנחקר טענות או ראיות שיכולות לשלול את הגרסה שלו בצורה מלאה או חלקית. כל דבר שנאמר במהלך החקירה יתועד ויעלה גם על הכתב ולא פעם גם יקליטו את החקירה. בהתאם לסטטיסטיקה, עיקר הראיות בתיקים פליליים נשענות על הודאה של הנחקר או כל מידע שהתקבל מהנחקר בין אם באופן מודע ובין אם באופן לא מודע ועל כן, אין ספק שכל אדם שנחקר במשטרה חייב לפנות לעורך דין פלילי עוד טרם החקירה וזאת בכדי שהוא ילמד אותו אודות חקירות משטרתיות, טכניקה של חוקרים ועוד. המטרה היא שהוא יגיע לחקירה מוכן על מנת שלא יפליל את עצמו.

אם אתם עומדים בפני חקירה משטרתית, חשוב מאוד שתבחרו את עורך הדין הטוב ביותר בתחום שיעניק לכם ליווי וייצוג, משרד עו"ד אלון שליכטר הוא ללא ספק הכתובת לפנות אליה במקרה של חקירה משטרתית.

הוספת מאמר לאתר?

    פרסום בגוגל פרסום בגוגל
    דילוג לתוכן