מה ההבדל בין קישורים חיצוניים לקישורים פנימיים?

את המושג קישורים חיצוניים וקישורים פנימיים אתם תוכלו לשמוע הרבה אם אתם עושים קידום אורגני לאתר של החברה או העסק שלכם. בגלל שתחום ה-SEO הוא עמוס מאוד, לעיתים מקדמים נתקלים בהמון מושגים ואת חלקם יהיה קשה להבין לעומק, קל להתבלבל בין המושגים וקל גם לשכוח אותם כשהמושגים הללו נשמעם מאוד דומים. במאמר הזה אנחנו נדבר על קישורים חיצוניים, קישורים פנימיים ומה ההבדל ביניהם.

מה זה קישורים פנימיים?

קישור פנימי הוא קישור שיוצא מתוך דף באתר שלכם ומוביל לדף אחר באתר שלכם. לפי גוגל, הדרך שבה אתם מחילים קישורים פנימיים באתר שלכם, ההיררכיה בקישורים הפנימיים והקשר שבין עמוד לקישור הם אלמנטים חשובים מאוד לקידום האורגני שלכם ולדירוג של מילות המפתח שלכם ברשת החיפוש. קישור פנימי עוזר גם למבקרים באתר לעבור לדפים רלוונטים ולנווט בתוך האתר וגם לרובוט הזחלן של גוגל שסורק את האתר, לעבור במהירות בין דפים וככה לאנדקס דפים באתר שלכם מהר יותר. למעשה, קישורים פנימיים עוזרים גם לחווית המשתמש של הגולשים (אותה ניתן לשפר גם באמצעות האצת האתר על ידי מעבר לאחסון אתרים בענן של חברת Cloudways) וגם לקידום אורגני של האתר.

מה זה קישורים חיצוניים?

קישור חיצוני הוא קישור שיוצא מתוך דף באתר לא שלכם ומוביל לדף באתר שלכם. לפי גוגל, לקישורים חיצוניים יש השפעה רבה על הקידום האורגני באתר שלכם. הקישורים החיצוניים שאתם מקבלים מהווים בעצם מדד לסמכותיות האתר שלכם שגודלת ככל שיותר אתרים חיצוניים מפנים אליו בנושאים ובמילים רלוונטיות. מקדמי אתרים רבים נוטים להתבלבל בין קישור חיצוני שהאתר שלכם מקבל, שהוא בעל השפעה רבה על קידום אורגני לאתרים לבין קישור חיצוני שאתם מוציאים מהאתר שלכם שברמה העקרונית לא משפיע באופן ישיר על ה-SEO אבל אם אתם מפנים לאתר רלוונטי שעוזר לקוראים שלכם מבחינת תוכן, אז אתם משפרים את חווית המשתמש שבדרך עקיפה משפיעה על הקידום האורגני.

מה ההבדל בין קישורים פנימיים לקישורים חיצוניים?

ההבדל המרכזי בין קישור פנימי לקישור חיצוני הוא שבקישור פנימי אתם מקשרים לתוך עמוד באתר שלכם אבל בקישור חיצוני אתם מקבלים הפניה מאתר אחר לאתר שלכם. הקישורים הפנימיים באתר עוזרים לכם להציג את המבנה שלו, להציג היררכיה נכונה לגולשים ולמנועי החיפוש ולהעביר לגוגל את המסר של מילות המפתח לונג טייל ושורט טייל שרלוונטיות לעמוד באתר שלכם. בקישורים חיצוניים אתם בעצם מקבלים הפניה מאתר אחר, מה שכמובן יותר קשה להשיג כי זה לא בשליתתכם אבל זה פי כמה משמעותי יותר מליצור קישור פנימי בעצמכם.

לסיכום – גם קישורים פנימיים וגם קישורים חיצוניים מאוד חיוניים באסטרטגיית SEO נכונה. כל קישור באתר שלכם שמוביל לדף אחר באתר הוא קישור פנימי כולל קישורים מדף הבית, תפריטים, פוטר ועוד. קישורים חיצוניים זו משימה קצת יותר קשה להשיג אך הם מקפיצים משמעותית את הדירוגים ומבססים אתכם כאתר אמין ומוכר.

הוספת מאמר לאתר?

    פרסום בגוגל פרסום בגוגל
    דילוג לתוכן