על מה חשוב לשים את הדגש בעת בחירת שמיכת תינוק חדשה

בעת הגיע הרגע לרכוש שמיכה לתינוק, הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו ולקחת אותו בחשבון הוא עניין הבטיחות. עניין הבטיחות גובר ללא ספק על יופי או יוקרה, הלא ילדים מתחת לגיל מסוים לא יכולים להיחשף לסוגי שמיכות מסוימות. אולם, ניתן למצוא שמיכות תינוק שהן גם יפות וגם בטיחותיות, והמגוון עצום ורחב. בנוסף, תוכלו למצוא ודאי שמיכות תינוק איכותיות שיתאימו גם אל שמיכת פוך שנמצאת על מיטתכם הפרטית.

בדרך כלל כשקונים עריסה לתינוק מקבלים יחד כסט שמיכת טלאים. יש להיזהר במיוחד משימוש בשמיכות מסוג זה, עקב כך שהן רכות מאוד ויכולות לגרום לחניקה והסתבכות של התינוק. בנוסף, שמיכות מסוג זה נקשרו בעבר למקרים רבים של מוות בעריסה. בנוסף, יש להימנע מהצבת כריות מכל סוג בעריסת התינוק, במיוחד בזמן השינה.

עובדה מדעית קובעת כי גוף התינוק מתחמם מהר יותר מאשר גוף של אדם מבוגר. לכן, יש לבחור שמיכה מחומרים טבעיים ונושמים. תינוקות דווקא מעדיפים להיות מכוסים בזמן השינה אך לא בטמפרטורה גבוהה, אלא בטמפרטורה כזו המדמה המצאות בתוך רחם האם. החומר המתאים ביותר לשמיכת תינוק שיוכל להעניק את הטמפרטורה המושלמת לתינוק הינו כותנה. ניתן למצוא שמיכות כותנה בצבעים רבים ועם הדפסים שונים וצבעוניים.

לתינוקות קצת יותר גדולים ניתן לבחור כבר שמיכה מעט יותר עבה, עם שכבה כפולה של כותנה. בכל מקרה, לא משנה באיזה גיל, יש להימנע משמיכת תינוק המכילה תוספות כמו כפתורים, או שולי מלמלה היכולים להתנתק מן השמיכה ולהיבלע על ידי התינוק או לגרום לו נזק אחר.

בימי חורף קרים מאוד, על מנת לשוות לתינוק תחושה של התכרבלות עם שמיכת פוך אמיתית, ניתן להשתמש דווקא בשמיכת פלנל מכותנה. אולם, שמיכות שכאלה יש לכבס לפני השימוש לפחות 4 פעמים על מנת להיפטר מן הסיבים שהשמיכה צברה. סיבים אלו מסוכנים מאוד לתינוק והם עלולים לגרום לחנק או לגירוי ואלרגיה.

בשנים האחרונות נכנס לתודעת הציבור עניין ה-DIY (עשה זאת בעצמך) ורבות היולדות המקבלות כמתנת לידה שמיכות תינוק ארוגות שנעשו בעבודת יד. לפני השימוש בשמיכות אלו יש לשים לב כי הבד צפוף מספיק על מנת שידיו או רגליו של התינוק לא ילכדו בין החורים הקטנים באריג. בנוסף, יש לשים לב לכל תגובה אלרגית שנוצרת בקרב התינוק כתוצאה ממפגש עם שמיכת התינוק החדשה.

לסיכום, בחירת שמיכת תינוק אינה עניין שיש להקל בו את הראש. יש לשים לב בדקדקנות לפרטים הקטנים ולהתאים עד כמה שאפשר את השמיכה לעולל הזעיר. ממש כמו בחירת שמיכת פוך איכותית, יש לשים לב לאלרגיות ולרגישות לחומרים מסויימים בקרב התינוק ולהימנע משימוש בשמיכות תינוק המכילות חומרים אלו.

הכתבה נכתבה באדיבות פסטל – אופנת תינוקות לאמהות שאוהבות סטייל

הוספת מאמר לאתר?

    פרסום בגוגל פרסום בגוגל
    דילוג לתוכן