שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

ישראל של סוף 2017 מוגדרת כלא קלה עבור עסקים קטנים רבים במשק והצורך בהגברת המכירות ותזרים המזומנים מחייב גיוון דרכים חדשות לשיווק העסק או המוצרים והשרותים שהוא מציע. האינטרנט עוזר לעסקים רבים בעניין זה.

אם אתם בעליו של עסק קטן בישראל (עסק קטן = עד 5 עובדים) גם אתם מרגישים לבטח את העומס הכלכלי שמכביד על העסק בשנתיים האחרונות בכלל ובחודשים האחרונים בפרט.

עליית המע“מ והמיסים השונים שנוספו על המעמד הבינוני לא עוזרים לעצמאים שמוגדרים בדיוק במעמד זה ונידמה כי הפעילות העיסקית השוטפת במשק די בכיוון של מיתון קרב ובא.

מציאת ערוצי שיווק

בדיוק בשל סיבות אלו כל עסק כמו שלכם חייב למצוא ערוצי שיווק חדשים שיזרימו אליו לקוחות חדשים, הגדלה של מחזור המכירות ו\או שיפור משמעותי בעמודת הרווחים.

אחד הערוצים הטובים ביותר לרענון נושא השיווק של כל עסק קטן הוא האינטרנט, שעבור מרבית העצמאים בהגדרה זו אינו פעיל מספיק ואינו מפיק עבורם את המירב האפשרי.

שיווק באינטרנט כיום הוא הרבה מעבר לכך שלעסק יש אתר תדמיתי כלשהו שניבנה לפני מספר שנים או אפילו מעבר לכך, אתר המאפשר רכישה של מוצרי העסק און ליין.

כיום יש צורך במערך מקיף של שיווק באינטרנט שאתר האינטרנט הוא רק הבסיס שלו וכל המסביב הוא מה שיביא את הלקוחות החדשים ואיתם את הגידול בהכנסות.

אז מהו אותו ה“מסביב” של שיווק באינטרנט?

מדובר ראשית כל ברשתות החברתיות שאין כמעט מי שאינו מחובר אליהן כיום, אם זו פייסבוק הגדולה מכולן או גוגל+ וטוויטר המזנבות אחריה בשוק הישראלי.

בפייסבוק חובה לכל עסק להחזיק בדף עסק בו יוכל למתג את העסק בפייסבוק, להכריז על מבצעים מיוחדים לחברי הקבוצה, ליידע על מוצרים חדשים שהגיעו או אמורים להגיע בקרוב ובכלל לנהל מערך פרסום ברשת החברתית אליה מחוברים מרבית הישראלים.

בגוגל+ יש לפתוח גם כן חשבון עסקי בדומה לזה שבפייסבוק אך יותר במטרה לנהל קשרים מקצועיים עם שותפים עסקיים או עצמאים המחפשים שיתופי פעולה שכאלו ולהגיע דרכם לנישות חדשות עבור העסק. כמו כן גוגל+ מאפשרת תגובות על סרטונים ביוטיוב וגם סימון של לוגו החברה או של בעלי החברה בסמוך לתוצאות חיפוש מאמרים ברשת האינטרנט לשיפור המיתוג והחשיפה.

טוויטר היא הרשת הפחות נפוצה בישראל אך היא מאפשרת עוד ערוץ לתקשורת מהירה עם לקוחות עוקבים שמעוניינים לקבל מידע על מוצרי החברה החדשים או מבצעים חמים בהבזקים קצרים וממוקדים.

אתר הוידאו יוטיוב הוא גם כן חובה עסקית בשיווק כיום. באתר ניתן להעלות סרטוני הסבר על העסק או המוצרים, לשלב אותם באתר העסק וגם להפיץ את הסרטונים בקלות ברשתות החברתיות של עובדי העסק, חבריהם ומשפחותיהם ובכך להגיע לעשרות אלפי חשיפות לעסק, גם למי שטרם ידעו עליו קודם לכן.

לאלו מצטרפים כתיבת מאמרים עצמאית על ידי בעלי העסק או על ידי חברה המתמחה בנושא והפצה שלהם באתרי מאמרים מקצועיים על מנת למתג את העסק בתחומו כמומחה עם ידע בנושאים אותם הוא מוכר ללקוחות העתידיים.

לכל אלו ניתן להוסיף ניהול נכון של קמפיין פרסום ברשת של גוגל הניקראת “אדוורדס” ומאפשרת הצגה של קישור לעסק עבור מי שחיפשו ביטויים הקשורים למוצרים שהעסק עוסק בהם. זהו פרסום בעל יחס המרה מצויין של עלות מול תועלת לכל עסק.

כל אלו יחדיו מהווים תמהיל שלהם של שיווק באינטרנט שכל עסק חייב כיום וכל מי שחשוב לו להזרים דם חדש של לקוחות לעסק הקטן שלו על מנת לשרוד או להתחזק בתקופה שכזו – חייב לעשותם ורצוי כמה שיותר מוקדם.

הוספת מאמר לאתר?

    פרסום בגוגל פרסום בגוגל
    דילוג לתוכן